Verse 63
கூடினேன்
அஷ்டாங்க முடிவுமாச்சு
குண்டலியாஞ்
சத்தியுட குணமீதாச்சு
ஆடினே
னானந்தம் பாடிப்பாடி
அஷ்ட
கர்ம வாலையுட வருளும் பெற்றுக்
கூடினேன்
சிவயோகக் குறியைப் பாடிக்
கொண்டேனடா
மூன்றெழுத்தைக் குவித்தேயானும்
தேடினேன்
மூன்றெழுத்தா மகாரமோடு
சேர்ந்தெழுத்து
நகாரமொடு சிகாரமாச்சு
Translation:
I joined, it became the terminus of the ashtangam
This became the quality of kundali sakthi
I danced in bliss, singing repeatedly
Attaining ashtakarma vaalai’s grace.
I joined praising the sign/goal of Sivayogam
I attained by focusing the three letters
I searched, the three letters, along with makaara
The joining letters of nakaara and sikaara.
Commentary:
Subramanyar talks about the attainments one achieves by following
the yoga and the puja he described before.
One attains a state that is the terminus, the end goal of ashtanga
yoga. The yogin attains grace of
kundalini sakthi. The state of bliss
ensues and the yogi dances in this state.
The Anandha thaandavam of Nataraja represents this state of bliss. Kundalini sakthi takes the yogi through the ashta
karma that we already saw to be removal of certain obstacles in the path of
realization and attainment of impetuses that would push the yogin forward in
his endeavor. This is Sivayogam, the
yoga of attaining the Sivahood.
Subramanyar says that he attained this by praising the three
letters. These three letters are not the
a u ma but ma na and si. Na ma si
represents the waking, dreaming and deep sleep states of consciousness. Subramanyar
may be indicating that this is the way to cross these three states and reach
the turiya.
மேற்கூறிய
யோக பூசை முறைகளைக் கடைப்பிடிப்பதனால் பெரும் பேறுகளை சுப்பிரமணியர் இங்கே
கூறுகிறார். இவற்றால் ஒரு யோகி பெறுவது அஷ்டாங்க
யோகத்தின் உச்சி, குண்டலினி, வாலையின் அருள்.
இது ஒரு யோகியை ஆனந்தநிலைக்கு அழைத்துச் சென்று அவரை ஆட வைக்கும். நடராஜரின் ஆனந்தத் தாண்டவம் இதைக்
குறிக்கிறது. அஷ்ட கர்மாவின் பயன்
பரவுணர்வு நிலையை அடைய வைக்கும் பாதையில் உள்ள தடைகளை நீக்குவது அப்பாதையில்
ஊக்குவிக்கும் தன்மைகளைப் பெறுவது என்று முன்னமே பார்த்தோம். இதுவே சிவயோகத்தின் இலக்கு. இதைத் தான் மூன்றெழுத்துக்களைக் குவித்து
அடைந்தேன் என்கிறார் சுப்பிரமணியர். அந்த
மூன்று எழுத்துக்கள் மகாரம், நகாரம் மற்றும் சிகாரம். இந்த மூன்று எழுத்துக்கள் விழிப்பு நிலை, கனவு
நிலை, ஆழ் உறக்கம் என்ற மூன்று உணர்வு நிலைகளைக் குறிக்கும். இந்த மூன்றையும் குவிப்பது என்பது இவற்றைக் கடந்து
துரிய நிலையை அடைவது என்று பொருள்.
No comments:
Post a Comment