Sunday 2 November 2014

64. Remain speechless, like a ghost and see the point from where breath emerges

Verse 64
ஆச்சடா இதனாலே கவனசித்தி
யம்பலவரனுதினமும் மாட்டைப் பாரு
பேச்சடா வாய் திறந்து பேசிடாதே
பேய்போலே இருந்து மனதறிவில் நில்லு
ஏச்சடா திரியாதே இந்தப் பேச்சு
எட்டிரண்டுமறியாத சவங்கள் தானும்
மூச்சடா பிறந்திடத்தில் முனையைப் பாரு
மூவுலகுந் தனதாச்சு மோது மோது

Translation:
Due to this, son, the gavana siddhi was attained
See the daily dance of the one of the arena
Speech, do not speak opening your mouth
Remaining with the mental awareness like a ghost
Do not roam around wastefully, this talk
By the dead one who do not know the eight and two
See the tip from where breath emerges
All the three worlds will become one’s own, crash it, crash it.

Commentary:
Gavana siddhi is getting the mental focus and the awareness that is required to experience higher states of consciousness.  Ambalavar is the person of the arena, the Divine who dances in the arena of chith ambalam and Perambalam.  Subramanyar tells Agatthiyar to see his daily dance.  Nataraja’s cosmic dance is responsible for creation, existence and dissolution.  This is an eternal dance.  Realizing the truth about this is attaining the state of wisdom.  Subramanyar tells Agatthiyar that he should not open his mouth and speak.  This means he should not get distracted by the four states of vak-the para, pashyanthi, madhyama and vaikari.  Remaining like a ghost means remaining without any attachment.  A ghost does not have any possessions including its body.  Hence, Subramanyar is advising that Agatthiyar should remain like a ghost in the state of true awareness and face this experience.  Eight and two are akara and ukara, the two letters that represent the numbers eight and two in Tamil lexicon. Those who do not know about the secret of eight and two about the inactive and active states of the divine are as good as being dead. Subramanyar tells Agatthiyar that he should focus at the point from where breath emerges.  This is the muladhara.  This focus will make the prana crash into the entrance of the sushumna nadi thus making the kundalini rise in the body.


கவன சித்தி என்பது மனத்தைக் குவிக்கக் கூடிய சித்தி, இது உயர் உணர்வுநிலைகளை அனுபவிக்கத் தேவையான ஒரு தன்மை.  அம்பலவர் என்பவர் அம்பலத்தை உடையவர், சிற்றம்ப லத்தையும் பேரம்பலத்தையும் உடைய நடராஜர்.  தினமும் நிகழும் அவரது நடனத்தைப் பார்க்குமாறு சுப்பிரமணியர் அகத்தியரிடம் கூறுகிறார்.  நடராஜரின் நடனமே உலகத்தின் இருப்புக்குக் காரணம். அதுவே படைத்தல், காத்தல் அழித்தல், மறைத்தல், அருளல் என்ற ஐந்து தொழில்களைச் செய்கிறது.  நடராஜரின் நடனத்தின் சூட்சுமத்தை அறிவது என்பது இருப்பின் சூட்டுசுமத்தை அறிவது.  சுப்பிரமணியர் அகத்தியரிடம் அவர் வாயைத் திறந்து பேசக்கூடாது மௌனமாக இருக்கவேண்டும் என்கிறார்.  வாயைத் திறந்து பேசும் பேச்சுக்கு அடிப்படையான் பரா, பஷ்யந்தி மத்தியமா என்ற மூன்று நிலைகள் வைகரி எனப்படும் வாயால் பேசும் பேச்சுக்கு முன்னோடிகள்.  ஒரு பேயைப் போல இருப்பது என்பது எவ்வித பற்றும் கொள்ளாமல் இருப்பது.  ஒரு பேய்க்கு தனது உடல்கூட சொந்தமில்லை.  பேய் போல எவ்வித பற்றும் இன்றி மன அறிவு நிலையில் இருந்து இந்த உயர் தத்துவத்தை அகத்தியர் உணர வேண்டும் என்கிறார் சுப்பிரமணியர்.   எட்டு இரண்டு என்பவை அகாரம் மற்றும் உகாரம்.  இந்த எழுத்துக்கள் தமிழ் எழுத்துக் குறியீடுகளில் எண்கள் எட்டையும் இரண்டையும் குறிக்கின்றன.  இந்த எழுத்துக்கள் குறிப்பிடும் செயலற்ற மற்றும் செயற் பாடுடைய இறைவனின் நிலையை அறியாதவர்கள் உயிரோடிருந்தாலும் செத்தவர்களுக்குச் சமம்.  அகத்தியர், மூச்சு பிறகும் இடத்தைக் கவனிக்கவேண்டும் என்கிறார் சுப்பிரமணியர்.  மூச்சு பிறக்கும் இடம் மூலாதாரம்.  இதுவே சுழியின் ஒரு முனையாகும்.  இவ்வாறு கவனித்தால் பிராணன் எழுந்து குண்டலினியை எழுப்பும்.  அந்த சக்தி சுழுமுனை நாடியின் கதவில் மோதி அதைக் திறக்கச் செய்யும். 

No comments:

Post a Comment