Sunday 21 December 2014

94. Experiences of a yogi/Duruva cakra

Verse 94
விட்டகுறை தொட்டகுறை தொடர்ந்து கூடி
வெட்டவெளி பராபரத்தின் வெளியில் சென்று
அட்டகிரி பருவதமுங் குலுங்கியாட
ஆறுவரை தான் கடந்தே அகண்ட மேவித்
துட்டரணக் கருவிகளைத் தொடர்ந்து வெட்டி
துருவனிட சக்கரத்தின் சூட்சங்கண்டு
வட்ட முலை மாதுடைய பாதம் போற்றி
வந்தவர்க்கே பேரின்பங் காணுங் காணே

Translation:
Joining with that which left and that which reached
Going to the space of Paraparam, the supreme space
With the eight mountain peaks dancing and shaking
Crossing the six peaks, pervading the expanse
Cutting repeatedly the instruments, the evil painful ones,
Seeing the subtlety of Duruva’s wheel
Praising the feet of the lady with rounded breasts
Only for those who arrived so the bliss will be visible, see it.

Commentary:
Subramanyar describes the achievements of a yogi. The term “vitta kurai” and “thotta kurai” occurs frequently in siddha verses.  Dr. T.N. Ganapathy opines that it means the prana leaving the ida and pingala nadi and flowing through the sushumna nadi.  It may also mean the consciousness remaining in muladhara leaving it and touching the ajna cakra.  It may also mean the body left by the consciousness and the supreme space that it pervaded.  The eight mountains are eight states of consciousness.  The six peaks are the six cakra that represent the pinnacle of a particle principle.  The yogin has to repeatedly cut away the influence of the instruments or senses. Devi Bhagavatham (eighth skandham) describes the Duruva mandala and how the cosmic elements are placed around it.  It forms the reference point for them. It is a state of consciousness in Kundalini yoga, available to advanced yogis.


குண்டலினி யோகியின் அனுபவங்களை சுப்பிரமணியர் இப்பாடலில் குறிப்பிடுகிறார்.  விட்ட குறை தொட்ட குறை என்பது பிராணன் இடகலை பிங்கலையில் போகாமல் சுழுமுனை நாடியில் செல்வது என்று முனைவர் திரு கணபதி அவர்கள் கூறுகிறார்கள்.  அது மூலாதாரத்தில் உறங்கும் விழிப்புணர்வு ஆக்ஞையை அடைவதைக் குறிக்கலாம்.  அல்லது விழிப்புணர்வு உடல் கடந்த நிலையை விட்டு பரநிலையை அடைவது என்றும் குறிக்கலாம்.  எட்டு பர்வங்கள் என்பது எட்டு விழிப்புணர்வு நிலைகளைக் குறிக்கும்.  ஆறு வரைகள் என்பது ஆறு சக்கரங்களைக் குறிக்கும்.  அவை குறிப்பிட்ட தத்துவங்களின் எல்லையைக் குறிக்கும்.  துருவ சக்கரம் என்பதை தேவி பாகவதம் எட்டாம் ஸ்கந்தம் விளக்குகிறது.  அதில் துருவ சக்கரம் குண்டலினி சக்கரத்தின் அடியில் உள்ளது என்று குறிப்பிடப்படுகிறது.  இது குண்டலினி யோகத்தில் ஒரு உணர்வு நிலை.  யோகத்தில் பெருநிலையை அடைந்த யோகிகள் அனுபவிப்பது.

No comments:

Post a Comment